Jak pokazać dzieciom pracowników na czym polega praca rodziców? Z tym wyzwaniem zmierzył się dział personalny firmy Thule Group, który z okazji Dnia Dziecka przygotował wyjątkowe kolorowanki pokazujące stanowiska pracy, wartości, zasady BHP oraz produkty. Agnieszka Ilnicka (HR Director) oraz Agata Różańska (HR Specialist) w Thule Sp. z o.o. opowiadają o tym jak budować relacje z dziećmi pracowników i dlaczego kolorowanki o pracy rodziców wywołały w firmie efekt WOW!
Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się w jaki sposób pokazać dzieciom naszych pracowników jak wygląda praca ich rodziców w naszej firmie. Chcieliśmy też wyjść naprzeciw prośbom naszych pracowników – rodziców, którzy wspominali nam, że chcieliby pokazać dzieciom na czym polega ich praca. Niestety ze względu na wielkość zakładu, oraz prowadzone prace rozbudowy trudno byłoby nam zorganizować wizytę dzieci na terenie naszych zakładów. Otrzymana oferta na wykonanie kolorowanek, bardzo nas zainteresowała i uznaliśmy, że może to być bardzo fajne rozwiązanie naszego „problemu”. Po podjęciu decyzji wykonania kolorowanek, zaczęła się intensywna, ale bardzo miła współpraca z zespołem Korporanek nad jej treścią i wyglądem.
Temat pracy rodziców pojawia się w każdym domu. Dzieci mają świadomość, że ich rodzice pracują, jednak bardzo często nie wiedzą jakie dokładnie czynności wykonują, nie potrafią sobie wyobrazić jak ta praca wygląda. Postanowiliśmy stworzyć kolorowanki pokazujące przede wszystkim zawody występujące w naszej firmie, aby zwizualizować dzieciom naszych pracowników czym trudnią się u nas ich rodzice. W kolorowance nie brakuje również wielu innych, ciekawych informacji na temat firmy, takich jak nasze wartości, zasady BHP czy też informacji o naszych produktach.
Działania dla dzieci pracowników Thule Group nie są dla nas nowością. Są to zawsze bardzo przyjemne i miłe akcje, a uśmiech każdego dziecka jest dla nas bezcenny. Organizujemy konkursy zarówno dla dzieci jak i całych rodzin, podczas których mogą wykazać się kreatywnością, ale także w wielu przypadkach spędzić razem z rodzicami aktywnie czas. Dodatkowo poświęcamy dzieciom sporo uwagi na różnego rodzaju festynach rodzinnych, które organizujemy dla naszej załogi i ich rodzin, zapewniając im całe mnóstwo atrakcji dopasowanych do różnego wieku oraz zainteresowań. Inną, cieszącą się ogromnym zainteresowaniem atrakcją dla dzieci pracowników są wyjazdy do parku rozrywki Majaland, gdzie mogą się na kilka godzin oddać wspaniałej zabawie. Kolorowanki okazały się następnym, bardzo trafionym projektem, który swój finał miał dokładnie w Dzień Dziecka.
Proces przebiegał bardzo miło i sympatycznie a do tego niesamowicie elastycznie. Korporanki.pl przygotowały ogólny zamysł kolorowanki opierając się na briefie oraz informacjach dostarczonych przez firmę, a następnie było to na bieżąco modyfikowane względem moich pomysłów – jako osoby odpowiedzialnej za projekt ze strony firmy.
Jako iż jestem bardzo kreatywną osobą, pojawiło się w mojej głowie sporo różnych wizji! Niektóre mniej, a inne bardziej skomplikowane do realizacji, jednak muszę przyznać, że całkowicie bezproblemowo udawało im się sprostać naszym oczekiwaniom i wizjom 🙂
Kolorowanki zostały przekazane dzieciom w dniu, który był do tego najlepszym dniem w roku – czyli w Dniu Dziecka. Kilka dni wcześniej opublikowaliśmy teaser, z prośbą, aby nasi pracownicy opowiedzieli swoim pociechom czym się zajmują w pracy, a my już w najbliższym czasie weźmiemy je w niesamowitą przygodę i pomożemy im to wszystko zwizualizować… Dnia 1 czerwca pojawił się komunikat o kolorowankach. Przygotowane zostały specjalne miejsca do ich wydawania ozdobione balonami i czekaliśmy na pierwszych chętnych rodziców. Kolorowanki rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, a co najciekawsze, cieszyły się również ogromnym zainteresowaniem dorosłych, którzy małych dzieci nie posiadają. Część z pracowników rozpoznała się na rysunkach i postanowili, że muszą je mieć w swoim posiadaniu, a dla części jest to piękna pamiątka pokazująca naszą Firmę w bardzo różnorodny sposób.
Zostały nam jeszcze zapasy kolorowanek z racji zamówienie dość sporej ilości, zatem na pewno pojawią się one przy okazji organizacji jakiegoś pikniku bądź lokalnych inicjatyw.
Czekaliśmy z ogromną niecierpliwością na wersję papierową! Po chwyceniu kolorowanki do rąk, pojawiały się same pozytywne opinie typu WOW! Są rewelacyjne – nic dodać, nic ująć.
Tak, kolorowanki trafiły już do rąk dzieci i w bardzo szybkim tempie powróciło do nas wiele pozytywnych opinii. Zainteresowanie zarówno obrazkami jak i rebusami, krzyżówkami i resztą zadań w niej umieszczonych było ogromne! Pracownicy dziękowali nam za ten projekt, ponieważ dzięki kolorowankom dzieci zajęły się sobą na wiele długich godzin.
Zatem warto czasem zejść z utartych szlaków, by zainspirować się tym co robią inni, a szczególnie kiedy robią to dobrze. Wszystko zależy w dużej mierze od chęci, a książeczki do kolorowania opowiadające o firmie są doskonałym narzędziem budowania marki pracodawcy wśród dzieci pracowników. Działania podejmowane dla dzieci przez firmę Thule to dowód na to, że można zrobić coś więcej – kolorowankę, która nie tylko będzie kolejnym firmowym gadżetem dla najmłodszych, ale będzie też świetną pamiątką dla pracowników firmy.