Jak wytłumaczyć dziecku czym się zajmuje mama lub tata w pracy w międzynarodowej firmie zarządzającą funduszami inwestycyjnymi? Z tym wyzwaniem zmierzyła się firma Franklin Templeton, światowy lider w zarządzaniu aktywami z ponad siedemdziesięciopięcioletnim doświadczeniem. W kolorowance przygotowanej z okazji Dnia Dziecka, firma opowiedziała dzieciom pracowników o kulturze organizacyjnej, różnorodności, relacjach między pracownikami oraz globalnym wymiarze firmy.
O projekcie opowiada Monika Pokora, Talent Acquisition Lead w firmie Franklin Templeton.
Organizujemy różne wydarzenia z udziałem dzieci stąd pomysł na kolorowankę dla dzieciaków.
Jesteśmy firmą zarządzającą funduszami inwestycyjnymi, w Polsce rozpoznawaną głównie jako firma działająca w sektorze nowoczesnych usług wspólnych. Od początku wiedzieliśmy, że pokazanie firmy przez pryzmat branży czy stanowisk będzie zbyt abstrakcyjne dla dzieci. Dlatego postawiliśmy na pokazanie w ciekawy, przystępny i czytelny sposób naszej kultury organizacyjnej, relacji między pracownikami oraz przestrzeni biurowej. Bardzo ważnym aspektem było dla nas uchwycenie globalnego wymiaru firmy, naszej różnorodności i tego, że mimo iż się różnimy i pochodzimy z różnych zakątków świata i kultur, to mamy ten sam cel. Symbolicznie ten cel pokazaliśmy w kolorowance jako roślinkę, która wzrasta dzięki pracy nas wszystkich. Zależało nam, by kolorowanka była pewną historią o nas, prawdziwą, ale przystępną i łatwą do skonsumowania przez kilkulatka, pomimo złożoności biznesu, w którym operujemy.
Tak, właśnie dlatego zdecydowaliśmy się, żeby stworzyć kolorowankę o naszej firmie. Organizujemy dni otwarte dla dzieci naszych pracowników. Dodatkowo prowadzimy różne działania employer brandingowe, takie jak: dni otwarte dla mam poszukujących pracy, na które zapraszamy je z dziećmi; warsztaty z edukacji finansowej dla klas wczesnoszkolnych. Uznaliśmy, że kolorowanka o firmie będzie ciekawą pamiątką do zabrania przez dzieci z tego typu wydarzeń.
Zdecydowanie był to proces. Zaprosiliśmy do niego naszych pracowników. Stworzyliśmy małą grupę projektową, w której spotkaliśmy się kilka razy na burzy mózgów, żeby omówić co chcemy pokazać i o czym opowiedzieć. W tej grupie mieliśmy nie tylko pracowników HR, ale i naszych kolegów z finansów, czy marketingu. Ta różnorodna pespektywa bardzo nam pomogła nie tylko w dopracowaniu historii do briefu, ale i omówieniu, co poza obrazkami do kolorowania chcielibyśmy jeszcze dodać. Jak już mieliśmy dopracowaną koncepcję i pomysł na poszczególne scenki, rozpoczęliśmy pracę z serwisem korporanki.pl. Dostaliśmy pierwsze rysunki, które powstały na podstawie naszych opisów i dogrywaliśmy sobie szczegóły. Tak więc był to wymagający proces, ale za to bardzo przyjemny, kreatywny i zdecydowanie inny od projektów, które robimy na co dzień.
Pierwsze kolorowanki trafiły do dzieciaków naszych pracowników w czerwcu podczas wydarzenia organizowanego z okazji Dnia Dziecka. Po reakcjach można wnioskować, że się podobały.
Projekt się bardzo spodobał. Fajnie jest zobaczyć swoje miejsce pracy z trochę innej perspektywy, tej bardziej wyrysowanej, trochę takiej bajkowej. Pokazaliśmy projekt naszym koleżankom i kolegom z innych regionów i dostaliśmy od razu kilka zamówień na przesłanie kolorowanek dla ich dzieciaków. Myślę, że to jest najlepsza informacja zwrotna dla nas.
Przygotowana przez nas kolorowanka dla firmy Franklin Templeton książeczka to pełna inspirujących treści opowieść dla dzieci pracowników, która ukazuje fascynujący świat kultury organizacyjnej, różnorodności wśród zespołu, wartościowych relacji między pracownikami oraz globalnego wymiaru firmy. Dzięki temu prostemu, ale zaawansowanemu narzędziu, dzieci mogą lepiej zrozumieć i docenić pracę swoich rodziców oraz bogactwo ich miejsca zatrudnienia.
Franklin Templeton, wykorzystując tę kolorowankę, pokazuje, że nawet tak złożona i globalna firma ma wiele do zaoferowania zarówno dorosłym, jak i najmłodszym członkom rodziny. To doskonały sposób na budowanie więzi między pracownikami a ich dziećmi, a jednocześnie wprowadza dzieci w fascynujący świat biznesu i finansów w prosty i przyjazny sposób.